Adventure Time Wiki
Advertisement

Putri Bubblegum adalah penguasa kerajaan permen atau Candy kingdom. Dia juga professor yang gila sains dan suka sekali melakukan penelitian yang kadang kadang salah atau gagal. Putri Bubblegum sebenarnya hidup sangat lama (1019 tahun) tetapi bukan berarti bisa hidup selamanya. Itulah mengapa ia menciptakan Goliad. Sebenarnya Finn jatuh cinta pada Putri Bubblegum tetapi ditolak karna dianggap terlalu tua baginya. Putri Bubblegum mempunyai seorang pelayan yang sangat setia bernama Peppermint Butler. Dia juga sering mengadakan pameran sains dan mempunyai burung peliharaan yang jenis nya tidak diketahui bernama Morrow. Musuh terbesar putri Bubblegum selain Ice King adalah The Litch. Puti bubblegum juga mempunyai keturunan yang dibuat dengan bahan kimia bernama Earl Lemongrub. Karena komposisinya salah, lemongrub menjadi orang yang cepat marah dan berpengetahuan sedikit. Sistem keamanan candy kingdom memakai cctv dan mempunya polisi yangdisebut banana guard atau pengawal pisang. Juga rakyat putri Bubblegum hanya diperbolehkan makan permen yang tidak hidup.

Referensi[]

  1. "Please, call me Bonnibel! Hey, what's your first—?" 4 December 2014 in episode 178 per The Cooler/Transcript
  2. In the episode James II Jake says, “Come on P-Bog, don’t be all cold-hearty!”
  3. In the episode Sky Witch Marceline says, “Listen, Bub-Bubs, I tracked down Maja the sky witch”
  4. In Marceline The Vampire Queen Marceline says, “Thanks P-Brains.”
  5. Finn's comment "PB, you're like a bazillion years old! You're not freaking 19, what the heck?!" appears to be a reply to an offscreen comment of Bubblegum's claiming to be 19
  6. Finn: "Are you trying to make yourself 18 again?"
    Earl of Lemongrab: "I will be in charge... UNTIL PRINCESS BUBBLEGUM turns... 18 again!"
    Bubblegum: "Being 18 is all plock dumps and wagglezags!"
  7. In Adventure Time: Explore the Dungeon Because I DON'T KNOW!, Bubblegum claimed she was "eight hundred, twenty seven."
    The flashback in "Bonnible Bubblegum" also took place "like 800 years ago."
  8. The King of Ooo described Bubblegum as "a teenage gum-golem" in "Hot Diggity Doom"
  9. According to the events in "Princess Day," during her first rule over the kingdom, she was considered a registered princess. At the end of "The Dark Cloud," she regained her status as princess, as seen in the song "Everything Stays".
Advertisement